img-1468

Over ons

“Het geeft ons voldoening te laten zien dat wanneer je je schoolwerk goed organiseert, je tijd overhoudt voor leuke dingen én je het toch ook goed kunt doen op school”

Van Berkum begeleidt al sinds 1987 leerlingen in Amersfoort en omgeving. We zijn er trots op dat we al zo lang een bijdrage kunnen leveren aan de ontwikkeling van onze leerlingen, zowel in het basisonderwijs als in het voortgezet onderwijs.

Ontwikkeling

In onze begeleiding staan schoolprestaties en persoonlijke ontwikkeling centraal. Daarbij vinden wij dat het gaat om vakinhoudelijke kennis en vaardigheden maar ook om de ontwikkeling op het gebied van planning en organisatie van schoolwerk en studie- en toetsvaardigheden. Dankzij deze handvatten krijgen leerlingen vertrouwen in hun eigen kunnen maar ook de vaardigheid om kritisch naar hun eigen werk te kijken.

Hiervoor bieden we verschillende vormen van begeleiding. Iedere leerling krijgt een persoonlijk plan van aanpak waarmee we samen aan de slag gaan. Onze doelstelling is altijd om de leerling stapsgewijs te laten toewerken naar zelfstandigheid en daarom is de aanpak een samenwerking tussen ons en de individuele leerling.

Aandacht

Ook vinden we het belangrijk dat leerlingen een prettige en veilige werksfeer bij ons ervaren. Persoonlijke en individuele aandacht voor de leerling en wat hem of haar bezighoudt is daarom voor ons essentieel in de begeleiding. We gaan dan samen aan de slag, waarbij we de ondersteuning bieden wanneer het nodig is, maar ook verantwoordelijkheid geven voor eigen werk wanneer dat kan. Onze begeleiders staan dicht bij de belevingswereld van de leerlingen, hebben inzicht in en ervaring met de leerstof en kunnen makkelijk schakelen tussen de verschillende vakken.

Betrokkenheid

Omdat we een grote betrokkenheid hebben bij de ontwikkeling van onze leerlingen, kunnen we snel de begeleiding aanpassen aan de behoefte van de leerling op dat moment. We onderhouden graag contact met ouders en docenten over de voortgang in de begeleiding. Het gevoel geholpen te worden, versterkt de motivatie en het zelfvertrouwen van de leerling. Zo bereiken we samen ons doel!

Team Van Berkum

  • Ingrid Daalderop-Bastiaans Eigenaar

    Al heel wat jaren ben ik eigenaresse van Van Berkum Studiebegeleiding. Wat mij betreft heb ik dan ook de leukste baan die er is, want wat is er nou mooier om leerlingen te zien ontwikkelen, zich te ontplooien én daar een steentje aan bij te dragen!

    Ooit ben ik begonnen naast mijn  studie met het geven van huiswerkbegeleiding en het geven van bijlessen WiA, Economie I & II (nu economie en M&O). Tegenwoordig houd ik me bezig met

    Lees verder…

  • Koen Koerselman Vestigingsmanager Amersfoort

    Het is leuk om te zien hoe leerlingen zich dankzij onze begeleiding ontwikkelen, beetje bij beetje de vaardigheden eigen maken om hun schoolwerk te leren en het maximale uit zichzelf te halen tijdens toetsen.

    Ik zie het als onze taak om leerlingen te ondersteunen en te helpen als dat nodig is, maar ook om hen de verantwoordelijkheid te geven om zelfstandig te werken zodra ze dat aankunnen. Naast onze controlerende taak, vind ik het ook belangrijk om …

    Lees verder…

  • Ellen Dunnink Vestigingsmanager Corderius

    Jarenlang heb ik met veel plezier als personeelsmanager gewerkt. Het vormgeven van HR beleid was een groot onderdeel van mijn functie. Mijn hart lag echter altijd bij het begeleiden en ontwikkelen van “de mens” in de organisatie.

    Inmiddels ben ik moeder van drie kinderen, waaronder twee pubers. Door mijn eigen kinderen ben ik steeds meer in de doelgroep van de middelbare scholier gegroeid. Wat een leuke doelgroep is dat om …

    Lees verder …

  • Douwe Hoekstra
    Douwe Hoekstra Remedial Teacher
  • Joana Recarei
    Joana Recarei Vestigingsmanager Leusden
  • Saskia Siebenga Office Manager

    Als office manager vind ik het leuk om allerlei dingen te regelen en onderling op elkaar af te stemmen, zodat iedereen bij Van Berkum Studiebegeleiding zich kan richten op het begeleiden van de leerlingen. Ik doe dat met oog voor detail!

    Met een achtergrond in Bedrijfskunde, zie ik het als een uitdaging om de achterliggende organisatie (boekhouding, administratie & hr-projecten) op orde te hebben en de voortgang ervan in de gaten te houden, zodat alle  …

    Lees verder…

  • Joost de Jong
    Joost de Jong Studiebegeleider
  • Elin de Vos
    Elin de Vos Studiebegeleider
  • Britt Roskam
    Britt Roskam studiebegeleider
  • Willemijn Verhoef
    Willemijn Verhoef Studiebegeleider
  • Sarah Aalpoel
    Sarah Aalpoel Studiebegeleider
  • Sarah Daalderop
    Sarah Daalderop Studiebegeleider
  • Roeland Beelen
    Roeland Beelen Studiebegeleider
  • Diogo van Reij
    Diogo van Reij Studiebegeleider
  • Jorg Costa
    Jorg Costa Studiebegeleider
  • Anneline Schutte
    Anneline Schutte Studiebegeleider
  • Menthe van Geuns
    Menthe van Geuns Studiebegeleider
  • Olivier Kopp
    Olivier Kopp Studiebegeleider
  • Bento Smink
    Bento Smink Studiebegeleider
  • Lude Heller
    Lude Heller Studiebegeleider
  • Kick Zwakenberg
    Kick Zwakenberg Studiebegeleider
  • Renske de Ruijter
    Renske de Ruijter Studiebegeleider
  • Florian de Kleine
    Florian de Kleine Studiebegeleider
  • Anouk Klaasse
    Anouk Klaasse Studiebegeleider
  • Yvan Elants
    Yvan Elants Studiebegeleider
  • Guusje Sweens
    Guusje Sweens Studiebegeleider
  • Ies Schipper
    Ies Schipper Studiebegeleider
  • Wessel van der Laan
    Wessel van der Laan Studiebegeleider
  • Tess Ruiter Studiebegeleider
  • Justin Glaser
    Justin Glaser Studiebegeleider
  • Kanoa Hamers
    Kanoa Hamers Studiebegeleider
  • Edzard de Ruijter
    Edzard de Ruijter Studiebegeleider
  • Nova Morren
    Nova Morren Studiebegeleider
  • Max Steenbeek
    Max Steenbeek Studiebegeleider
  • Julia Sedney
    Julia Sedney
Neem contact op

Laat een berichtje achter en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

Start typing and press Enter to search

Aanmelden
close slider

    Naam *

    E-mail *

    Locatie

    Onderwerp

    Laat een bericht achter

    * Verplicht veld